donderdag 7 mei 2015

De tegenhanger van obesitas

Van de week zag ik vol verbazing de foto's van Marlot uit Aadorp. Waar ik zelf strijd tegen obesitas staat zij aan de andere kant van deze strijd. Marlot lijdt namelijk aan anorexia en ziet het zelf pas in na een confronterende fotoshoot.


Van veel mensen krijg ik te horen dat zij enorm veel respect hebben voor de manier waarop ik mijn gevecht de wereld in help. Hetzelfde respect heb ik voor Marlot. Wat is het ontzettend mooi om te zien dat zij zich zo kwetsbaar opstelt. Kijkende naar haar gewicht schrik ik enorm: ik ben bijna het aantal kilo's kwijt wat zij in totaal weegt. Het gevecht tegen de kilo's krijgt voor mij deze week een andere lading. Hoe moeilijk het voor sommige mensen is om gewicht te verliezen, zijn er ook mensen bij die er alles aan doen om aan te komen. Bij deze wil ik tegen al die mensen zeggen: zet hem op, geloof in je eigen kunnen, blijf volhouden. Maar bovenal: be yourself, everyone else is taken!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten