dinsdag 13 januari 2015

Gezond eten = lekker eten

Veel mensen brengen gezond eten en lekker eten niet met elkaar in verband. "Als je lijnt, eet je alleen maar konijnenvoer", is de reacties die je vaak krijgt. Maar is dit ook de waarheid? Kun je alleen afvallen door jezelf te beperken aan groenten en fruit?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik heel veel salades eet, maar de voornaamste reden daarvan is dat ik een salade gewoon erg lekker vind. Op maandag- en dinsdagavond moet ik altijd naar school. Als avondeten neem ik die dagen een salade mee naar school. Menig klasgenoot begint te watertanden bij het zien van mijn goedgevulde salade.

Niet alleen konijnenvoer

Natuurlijk is de basis van mijn salade altijd sla, tomaat en komkommer, maar daarnaast kun je zoveel variëren als je wilt. En dit doe ik dan ook. Ingrediënten zoals gerookte zalm, garnalen, kip, rauwe ham, mozzarella en geitenkaas zijn regelmatig terug te vinden in mijn salade. Maar ook verschillende fruitsoorten zoals sinaasappel, mango, aardbeien en appel doen het goed.

Heb jij inspiratie nodig voor een heerlijke salade? Kijk dan op 'mijn recepten' voor een aantal makkelijke én verantwoorde salades, waaronder deze gezonde salade met mozzarella en rauwe ham.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten