maandag 12 januari 2015

Je gaat afvallen, maar hoe? - part 3

Diëten zijn er in allerlei vormen en maten. Suikervrij, zoutloos, koolhydraat-arm. Zelf heb ik al meerdere diëten geprobeerd. Allemaal hebben ze op de een of andere manier wel bijgedragen aan het afvallen, maar de kilo’s kwamen er keer op keer weer allemaal aan. Dus welk dieet werkt er nu het beste? Niet alleen om de kilo’s af te vallen, maar misschien nog wel belangrijker: om de kilo’s eraf te houden. In deze laatste blogpost over verschillende diëten ga ik verder in op het Paleo-dieet en South Beach Dieet.


Paleo

Het Paleo-dieet is een kijkje in de keuken van onze voorvaders. Het komt erop neer dat je meer natuurlijke voeding gaat eten dan dat je nu doet. Het Paleo-dieet legt de focus op 'echte voeding', natuurlijk eten zonder al teveel bewerkingen. Makkelijk gezegd is het, eten zoals de natuur het voor ons bedoeld heeft. Wil je meer weten over het Paleo-dieet? Kijk dan op de website van Paleo.

South Beach

Dit dieet gaat uit van het in verschillende fasen afvallen door een andere manier van eten. Agatston is de Amerikaanse cardioloog die het South Beach Dieet bedacht. Volgens hem is het South Beach Dieet geen dieet, maar een manier van leven die ervoor zorgt dat mensen hun overtollig gewicht blijvend kwijtraken. De principes van het dieet zijn: weinig verzadigd vet en goede koolhydraten. Dat wil zeggen dat je vooral koolhydraatrijke voedingsmiddelen zoals groente, volkoren graanproducten en fruit.

Mijn visie

Zelf probeerde ik nog nooit het Paleo of South Beach dieet. Ik kan daarom dus niet echt mijn ervaring met je delen. Maar het feit dat het aanpassen van een levensstijl bij beide diëten sterk naar boven komt, kan ik me heel goed voorstellen dat mensen dit dieet proberen. Toch houd ik het lekker bij mijn Weight Watchers dieet, ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik nooit meer een glas cola ga drinken of een zakje M&M's crispy ga eten. Maar klinkt één van de diëten je wel goed in de oren, probeer het vooral uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten