maandag 15 december 2014

Wie braaf is ...

... krijgt een beloning. Op 27 oktober, zeven weken geleden, begon ik weer streng met mijn Weight Watchers dieet. Gezonder eten, kleinere porties en meer bewegen. Geen snoep, geen koek, geen chips, en maar één glas frisdrank per dag. Met als resultaat dat ik nu in totaal iets meer dan 20 kilo afviel. Dat verdient een beloning.

Nu is het gewichtsverlies op zich natuurlijk al een beloning, maar het is altijd leuk om jezelf extra te stimuleren. Nog geen drie maanden geleden had ik mezelf beloond met een zoete lekkernij. In een gesprek met mijn collega Daphne zei ik: "Als ik 20 kilo ben afgevallen, mag ik een zak M&M's crispy." Maar nu het zo ver is, wil ik mijn harde werk niet teniet doen. Snoepen zorgt misschien voor kort geluk, maar juist dat langdurige gevoel van geluk geeft je motivatie om de volgende mijlpaal te halen. Ga op zoek naar iets om jezelf te trakteren. Kies een beloning waar jij gelukkig van wordt. Een bosje bloemen, een leuke sjaal of een kraslot. Mijn beloning: dvd The Hunger Games - Catching Fire.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten