vrijdag 26 december 2014

Smullen met Kerstmis

Elke kerst bestaat uit lekker eten, drinken en gezelligheid met familie en vrienden. Dus ook bij mij thuis. Deze kerst kan ik, ondanks mijn strenge dieet, toch heerlijk smullen. 

Op Eerste Kerstdag maakte ik samen met mijn moeder een 5-gangen diner bestaande uit heerlijke en tevens verantwoorde gerechten. Wil je weten hoe je deze gerechten kunt maken? Bekijk dan de recepten op 'Mijn recepten'. Hieronder alvast het recept voor een heerlijk toetje:

Tiramisu van Roodfruit


Porties: 4
ProPoints waarde: 6
Voorbereidingstijd: 10 minuten + 2 uur
Bereidingstijd: 5 minuten
Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk

Ingrediënten

  • 300 gram roodfruit (aardbeien, frambozen, bramen, blauwe bessen)
  • 130 ml slagroom
  • 1 zakje vanillesuiker
  • 150 gram magere vanilleyoghurt
  • 1 eetlepel amarenalikeur (kersenlikeur)
  • 4 kandijkoeken (Bastogne)
  • 1 eetlepel witte chocoladeschilfers

Bereiding

  1. Haal de kroontjes van de aardbeien, snijd in 4 stukken. Was het fruit. Houd fruit achter voor de garnering.
  2. Klop de slagroom met de vanillesuiker stijf. Meng de yoghurt met de amarenalikeur en meng de slagroom erdoor. Laat het 2 uur in de koelkast opstijven.
  3. Verkruimel de kandijkoeken in een keukenmachine.
  4. Schep de helft van het fruit in het dessertglas. Verdeel de helft van de room over het fruit. Strooi de helft van de koekkruimel erover. Herhaal de handeling. Garneer de bovenste laag room met het overgebleven fruit, de koekkruimel, munt, en chocoladeschilfers. Serveer met een lange dessertlepel.

Ik wens iedereen een fijne kerst, een gelukkig nieuwjaar en alle goeds voor 2015.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten